رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان:
فعالان آموزش و پرورش استثنایی گیلان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان آموزش و پرورش استثنایی استان در نیمه اردیبهشت امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: فعالان آموزش و پرورش استثنایی گیلان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی‌مقدم عصر امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی استان به موفقیت معلمان این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از معلمان آموزش و پرورش استثنایی گیلان نمونه کشوری و استانی شدند.

وی، افزود: در راستای اجرای دستورالعمل مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت متبوع و ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم تعداد 12 معلم آموزش و پرورش استثنایی گیلان به عنوان معلم نمونه کشوری و استانی معرفی شدند.

این مسئول، ادامه داد: پس از بررسی شاخص‌های انتخاب طرح معلم نمونه و ارزیابی‌های لازم تعداد 86 نفر از معلمان گیلان در سال تحصیلی 91- 90 به عنوان «نمونه کشوری و استانی» انتخاب شدند.

به گفته وی، از بین این معلمان احمد علی زاد اسکندر مدیر مرکز استثنایی همت ناحیه یک رشت و سید حسین علوی دبیر مرکز پیش حرفه‌ای کوشا آستانه‌اشرفیه نمونه کشوری و سیده مریم ابوالحسنی و حکیمه بابایی از لاهیجان، فاطمه اکبری، میترا بابایی، مهناز سبزواری و سهیلا کبیری‌راد از ناحیه دو رشت، مریم صفاری و اقدس مؤدن‌چی از ناحیه یک رشت، کیهان حمیدنژاد از تالش و محمد علی‌پناه از فومن نمونه استانی برگزیده شدند.

بشارتی‌مقدم، ابراز کرد: تعداد 43 نفر نیز به عنوان معلم نمونه آموزشگاهی و 10 نفر از معلمان بازنشسته در مراسم گرامیداشت مقام معلم استثنایی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی، از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان آموزش و پرورش استثنایی پس از 15 اردیبهشت جاری خبر داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان تصریح کرد: تعداد 6 هزار و 29 نفر دانش‌آموز در مدارس ویژه استثنایی، تلفیقی و فراگیر گیلان در سال تحصیلی جاری در 57 مرکز آموزشی و توانبخشی مشغول به تحصیل هستند.

بشارتی‌مقدم درباره بازدید مدیران مراکز اصلاح مشکلات ویژه یادگیری گیلان از مراکز LD قزوین خاطرنشان کرد: این بازدید با هدف تبادل تجربه علمی و عملی و دانش‌افزایی مدیران و عوامل اجرایی مراکز اصلاح مشکلات ویژه یادگیری و آشنایی با فرایند کمی و کیفی فعالیت‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه 15 مرکز اصلاح مشکلات یادگیری در استان وجود دارد، یادآور شد: این مراکز حدود 50 نفر پرسنل را زیرپوشش خود دارد.

این مسئول، افزایش موفقیت تحصیلی دانش‌آموزانی که در خواندن، نوشتن، حل مسایل ریاضی، مهارت‌های اجتماعی و ... مشکل دارند را از اهداف مراکز مذکور ذکر کرد.

انتهای پیام/ی20